Traduzca van Karoline de la Serna begint met een compositie die woordeloos is, maar waarin de la Serna haar stem als een muziekinstrument laat klinken. Er wordt meteen een indrukwekkend visitekaartje afgegeven. De Belgische De la Serna schreef haar composities verder in het Spaans, maar de muziek heeft weliswaar enigszins een mediterraan karakter, maar klinkt ook universeel. Akoestische melancholieke composities, maar daarnaast ook opwindende dansbare opgewekte muziek. Dankzij de arrangementen van Karim Baggili, die hier ook fenomenaal op flamencogitaar en luit speelt, worden flamenco en tango op een jazzy manier verweven met andere wereldmuzieksoorten, ondefinieerbaar maar altijd dicht bij de universele blues. En dan is er die prachtstem, die hoofd en hart raakt. Prachtig!

Klik op het driehoekje om het fragment te beluisteren.

 

      karoline de la serna - abertura

      karoline de la serna -feminidad



 

terug naar de startpagina van moors magazine

»