Skuffle presenteert zich op het hoesje van hun cd als een soort moderne skiffleband, met een akoestische gitarist, een staande bas, een percussiebox en een zanger. De verrassing is dan ook groot als je hoort wat ze met dat basisinstrumentarium voor elkaar krijgen, want deze onwaarschijnlijke akoestische band speelt de grootste jaren zestig hits van harde gitaarrockbands als Black Sabbath (het album opent met hun Paranoid), de Kinks, de Stones, Cream, de Who, Jimi Hendrix, Free en veel meer. Het merkwaardigste is nog dat het werkt. Dat heeft voor een deel met de Led Zeppelin-achtige, urgente zang van Sean Kingsley te maken, maar zonder de gedreven slaggitarist Kevin Healy zou hij niet heel ver komen. Merkwaardig genoeg wordt de rockdrummer hier helemaal niet gemist, want Shan Chana weet op een soepele manier met een udu en een dhol om te gaan, net als met de skuffle box, congas en andere percussie. De nummers worden er regelmatig beter van. Bassist Steve McManus zorgt voor de degelijke basis.
De muziek die de heren maken stemt bijzonder vrolijk, want ze weten degelijke klassiekers in het genre op een frisse manier uit te kleden en op een pure, gedreven manier opnieuw tot leven te brengen, waarbij goed duidelijk wordt dat elke song hier méér is dan alleen een goede riff. Drie fragmenten om je een idee te geven – de eerste 45 seconden van het album, en van Paranoid, laten meteen horen wat deze mannen kunnen. Bij Jimi Hendrix’ Manic Depression trappen ze niet in de val om Hendrix’ gitaarwerk over te willen doen, maar geven ze een heel eigen interpretatie, en Cream’s Sunshine of your Love begint verrassend mooi met een gestreken bas. Als je hun heerlijke versies van Sweet Child of Mine, All Right Now, Pinball Wizard, Come Together, Jumping Jack Flash, Black Night, Eye of the Tiger, You Really Got Me of Crazy Little Thing Called Love (om er maar een paar te noemen) wilt horen zul je toch echt de cd moeten aanschaffen. Dan heb je wel meteen een uur pure lol in huis, goed voor een meer dan uitstekend humeur.

Klik op het driehoekje om het fragment te beluisteren.